Artikel

Kodamera säkrade upp MacSupports kundportal

Jonas Sahlin
Jonas Sahlin10 oktober 2018

Kodamera och MacSupport samarbetar sedan ett år tillbaka, och som ett led i det var Kodamera nyligen med och utvecklade en specialbyggd kundportal som är tänkt att underlätta vid uthyrningen av MacSupports produkter.

image

I över trettio år har MacSupport levererat Apple-enheter till Sveriges företag, både via nätet och de fysiska butikerna, som är utspridda från Malmö i söder till Luleå i norr. 

För Kodamera har MacSupport-samarbetet hittills främst handlat om säkerhetsuppdateringar, service och support. Utöver mindre utvecklingsärenden har Kodamera hjälpt till med att installera SSL-certifikat – en sorts elektronisk legitimation – på MacSupports webbplatser.

– MacSupport efterfrågade en pålitlig leverantör och valde oss bland annat tack vare våra kunskaper inom webbutveckling och Drupal, konstaterar Jonas Sahlin, kundansvarig på Kodamera, som därmed kunde addera ytterligare en namn till den redan digra kundportföljen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev delar vi med oss av vår vardag som kretsar kring skräddarsydda webblösningar och vårt medarbetardrivna arbetssätt.

Vill du veta mer om hur vi behandlar personuppgifter?