Artikel
En ny, ren och innehållsrik webb för Engblad & Co
I samband med att Engblad & Co uppdaterade sin varumärkesprofil uppstod också behovet att modernisera sin närvaro på webben. Lösningen blev en användaranpassad och – så klart – stilren webbplats där besökarna inte bara kan bläddra bland olika tapeter utan också se hur de påverkar olika rum.
Under året har Kodamera och Engblad & Co arbetat tillsammans för att skapa en ny webbupplevelse för tapetföretagets kunder. Bland ingångsvärdena fanns den färska varumärkesprofilen som andas skandinavisk design och önskan att förenkla för kunderna att utvärdera sortimentet.
– Rent visuellt var det viktigt att våga ge innehållet ordentligt med plats. Dels för att innehållet står i centrum för användaren, dels för att det ger en exklusiv känsla. Det är lite som med ett större hus – om du undviker att övermöblera skapar du också en luftig och ofta rätt lyxig känsla. Det kanske låter lätt att uppnå, men det kräver en hel del disciplin, säger Kodameras AD André Aznar.
Utöver det webbmässiga ansiktslyftet är det nu också lättare att köpa tapeter. Besökaren har möjlighet att "prova" sin tänkta tapet i en uppsättning virtuella rum och dessutom räkna ut exakt hur många rullar som behövs med hjälp av en kalkylator. Just den uppgiften har tidigare varit omständig eftersom att olika tapeter har olika mönsterpassning, bredd och längd..
Vid sidan av produkterna lyfter Engblad & Co fram sina olika designsamarbeten och tillhandahåller nyttiga guider om tapetsering och vilka verktyg den ovane tapetseraren behöver bekanta sig med.
– Webbplatsen innehåller en mängd riktigt bra produkter och massor av inspiration. Tillsammans med Engblad & Co har vi fått till ett bra första steg. Framöver kommer vi att utföra användbarhetstester för att kunna få svar på om vi tänkt rätt, eller om det finns inslag vi behöver skruva på för att upplevelsen och tjänsten ska bli så bra som möjligt, säger André.
Vill du också förnya din webbplats på allra bästa sätt?
Slå oss en signal så kan vi prata om dina behov och utmaningar med den digitala närvaron.